ΔΕΔΔΗΕ : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Να ανοίξει την πόρτα στην αγορά φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σύμφωνα και με τις επιταγές της ΕΕ, στοχεύει με το σχετικό πρόγραμμα που τρέχει ο ΔΕΔΔΗΕ, όπως επισήμανε η διευθύντρια Διαχείρισης Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, Ειρήνη Σταυροπούλου στην 83η ΔΕΘ.

 

Όπως εξήγησε, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94 / ΕΕ, η Ελλάδα υποχρεούται να έχει 13.000 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2020 (ένα σταθμό ανά 10 οχήματα) και σημείωσε ότι σήμερα υπάρχουν λιγότεροι από 45 σταθμοί φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα.

Παρουσιάζοντας το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ για την εγκατάσταση του εξοπλισμού εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων (EVSE), η κ. Σταυροπούλου σημείωσε ότι η πρώτη πιλοτική περίοδος αφορά στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης κατά τρεις φάσεις (AC 2x22kW) στα νησιά το 2018-2019, συνολικού προϋπολογισμού 450.000 ευρώ. Η δεύτερη φάση αφορά στην εγκατάσταση φορτιστών σταθμών φόρτισης 1000-1500 Mode 3 (AC 2x22kW) και Mode 4 (DC 50kW) Ηπειρωτική χώρα το 2019-2020, συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ.

Αναφερόμενη στην υποδομή φόρτισης των δημόσιων ηλεκτρικών οχημάτων, η κ. Σταυροπούλου υπενθύμισε ότι τον Ιούλιο του 2018 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αγορά 100 σταθμών φόρτισης (με επιλογή -30% ÷ + 50%) και σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανοίγματος των προσφορών.

“Τουλάχιστον ένας σταθμός φόρτισης πρόκειται να εγκατασταθεί σε κάθε νησί (διασυνδεδεμένα και μη διασυνδεδεμένα) με μέση αιχμή αιχμής μεγαλύτερη από 1 MW. Ειδικά για τα νησιά Κρήτης και Ρόδο προβλέπονται 35 και 10 Σταθμοί αντίστοιχα” επισήμανε η ίδια.

Όπως είπε η ίδια, ο ΔΕΔΔΗΕ θα είναι ο ιδιοκτήτης και ο φορέας φόρτισης (CPO) και συμπλήρωσε ότι θα είναι επίσης υπεύθυνος για τη μέτρηση και τη διαχείριση δεδομένων. “Οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικής κινητικότητας των υπηρεσιών χρέωσης, καθώς και οι προμηθευτές ενέργειας, θα είναι εξωτερικές εταιρείες / φορείς” ξεκαθάρισε.